Je to styl, a modelů od začátku historie vzniklo opravdu mnoho, vyzkoušel jsem jich něco přes 10 a už to nepočítám. Ale rozdíly jsou opravdu veliké a to ve všech ohledech včetně ceny. Rozepisovat se by bylo na hodně dlouhý článek, a proto půjdeme do modelů které jsou pouze na pohodovou jízdu s maximální konstrukční rychlostí 25km/hod, protože nad 25km/hod, jsou to už skútry. Jejich názvy jsou také různé. Např. v některých anglicky mluvících zemích se označují ,,COCOCITY nebo CITYCOCO,, dále pak EČOPR, EKOCHOPPER, EL HOPER, ELEKTROHAREY, FLASH RIDER, TMAT CHOPER, KAWASAKI, CAPIRELII, SCOT, PEUGEOT, EL GRANDE, LA CHOPPER, YAMAHA, SIMSON, , a mnoho jiných. V česku tak nějak vyplavalo označení elektrický čopr - Ečopr.
A jak si vybrat tu správnou?
Nebudu popisovat baterie, jelikož baterie jsou popsány v článku, zde.
Pokusím se popsat 5 podobných EČOPRů možná i stejných (liší se jen dovozcem) modelů které se kterými jsem jízdní zkušenosti po najetí stovek kilometrů získal. Různých Ečoprů najdete na internetu opravdu mnoho, ale těch které splňují podmínky pro jízdu po cyklostezkách (max konstrukční rychlost 25km/hod), je opravdu málo. Já vidím rozdíly v několika základních bodech.
1) klasická kývačka, nejpohodlnější, dá se změkčit na nastavitelných tlumičích, takže i jízda po značně nerovném terénu je pohodová a nevytřepe Vás
2) dvoj-sic, má výhodu, je možno jízdy ve dvou, nebo odmontovat druhý sic, a dát si zde košík za věci, nebo uzamykatelný odnímatelný box.
3) dojezd, je sice rozdíl v jakém terénu jezdíte a kolik vážíte, jak máte nahuštěné pneumatiky, jakým stylem jezdíte, ... ale je to z 90 procent otázka, viz baterie.
více foto najdete na
http://foto.klecka.eu/index.php?/category/228
Ečopr X7 cena bez DPH 26 500.- s DPH 32 065.- 2x bat 12Ah
Ečopr Capirelli Urbáno IV cena 32 463,- s DPH 39 280.- 2x bat 20ah
Ečopr GR7 Tmax cena 20 900.- neplátce, 1x bat 20ah,